کتاب

کتاب« بالای همه نوشته‌هایم نام توست» به زودی منتشر می‌شود

مجموعه متن‌های ادبی و نیایشی برگرفته از آیات قرآنی به قلم اکرم کشایی برای گروه سنی نوجوان به زودی از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه: نویسنده این کتاب که تمام متن‌هایش اشاره‌ای به رحمت و مهربانی پروردگار دارد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری انتشارات مدرسه عنوان کرد:« کتاب ” بالای همه ی نوشته هایم نام توست” مجموعه ای از قطعه های ادبی است که درون مایه ی نیایشی دارند. این کتاب برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است».
کشایی در بیان انگیزه‌ی چاپ آن برای نوجوانان گفت: «نوجوانی دوره‌ی گذار از افت و خیزهای روحی و آشفتگی‌های ذهنی است. کشتی ذهن یک نوجوان در دریای متلاطمی از پرسش‌ها و تضادها و چالش‌ها پیش می‌رود. اطمینان از وجود یک قدرت برتر و علاوه بر آن بسیار مهربان، این دریای متلاطم را آرام تر می‌کند. وقتی این محبت دوطرفه می‌شود و کم کم در همه‌ی ابعاد زندگی گسترش پیدا می‌کند، آثار مثبتی به جا می‌گذارد. در قرآن کریم آیه‌های فراوانی وجود دارد که به محبت پروردگار نسبت به انسان‌ها اشاره می‌کند».

کشایی اضافه کرد: «کتاب ” بالای همه‌ی نوشته‌هایم نام توست” بخشی از گفتگوهای من با خداست. او از نشانه‌های رحمت و مهربانی‌اش در قرآن با من حرف می‌زند و من از دلتنگی‌ها، ترس‌ها، امید‌ها و نا امیدی‌ها ، غم‌ها و شادی‌هایم با او حرف می‌زنم . او به من می گوید که مهربانی کردن را بر خودش واجب کرده است، از من می پرسد : “آیا من برای تو کافی نیستم ؟” به من می گوید: گستره ی رحمتش همه چیز را فرا گرفته است، می گوید : به خاطر فضل و رحمت او من باید شاد باشم… این گفتگوها را در قالب متن های کوتاه ادبی به فرزندانِ عزیز سرزمینم ایران ؛ به نوجوانانِ امروز و نوجوانانِ فردا تقدیم کرده ام».

اکرم کشایی، شاعر و نویسنده کودکان، در سال ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. او پیشتر مربی ادبی کتابخانه‌های کانون بوده است و هم اکنون کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. کارنامه ادبی او در حال حاضر شامل مقالاتی در حوزه نقد کتاب‌های شعر کودک و نوجوان، ۳ مجموعه شعر و یک داستان کودک است و کتاب داستان او به زبان آلمانی ترجمه شده است. دریافت لوح تقدیر در جشنواره کتاب سال، دریافت لوح تقدیر از شورای کتاب کودک، دریافت جایزه تقدیری از جشنواره کتاب رشد،، کسب رتبه دوم در جشنواره شعر فجر، دریافت امتیاز سه لاک پشت پرنده از جشنواره لاک پشت پرنده و نامزدی جشنواره کتاب پروین اعتصامی از جمله تقدیرهایی است که تا به حال از کتاب‌های او به عمل آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *