رونمایی, فرهنگ و هنر, کتاب

مجموعه کتاب‌های «من یک دخترم» توسط انتشارات مدرسه رونمایی شد.

همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران، مجموعه کتاب‌های سه جلدی «من یک دخترم» طی آیینی با حضور دکتر معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشریا، دکتر لیلا سلیقه دار  و جمعی از اهالی کتاب رونمایی شد.

 مجموعه کتاب‌های سه جلدی «من یک دخترم» در آیینی با حضور دکتر معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش‌، دکتر لیلا سلیقه‌دار مؤلف اثر، محمدرضا جهانبخش سرپرست انتشارات مدرسه و جمعی از دوست‌داران کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا جهانبخش با خیرمقدم به میهمانان اعلام کرد: انتشارات مدرسه به‌عنوان یکی از بزرگترین ناشران کشور، تولید محتوای کیفی و مناسب برای آینده‌سازان کشور را بر خود فرض می‌داند و تلاش می‌کند با تولید و نشر آثار کیفی شاخص، نقش موثری در ساخت فرهنگی کشور و تربیت نسلی پیشرو‌، متعهد و الگو برای آینده کشور بر عهده داشته باشد.

در ادامه این نشست لیلا سلیقه‌دار، مولف کتاب، گزارشی از روند تولید این مجموعه سه‌جلدی ارائه ‌و اظهار کرد: این مجموعه کتاب به‌صورت کاملا کاربردی و با تکیه بر مبانی علمی و دینی قوی، بر مبنای نگاه به اسناد بالادستی این حوزه و نزدیک به سی سال فعالیت در آموزش و پرورش در کسوت‌های گوناگون نوشته شده است.

وی بلوغ و توفیق این کتاب را حاصل دادوستد اندیشه با کارشناسان گروه‌ها و کارشناسان علمی انتشارات مدرسه دانست و درباره ‌امتیاز آن گفت: «مخاطب مستقیم کتاب، خود نوجوان است و کتاب گفت‌وگویی بی‌واسطه را با دختران‌ نوجوانی که در آستانه آغاز نوجوانی هستند، برقرار می‌کند که در این روند بر جنبه‌های کاربردی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف ادبی و هنری در طی پیکربندی کتاب تاکید شده است.»

معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی‌ از ابتکار انتشارات مدرسه در توجه به حوزه دختران به‌عنوان یکی از نیازهای روز جامعه تاکید کرد: «آثاری از این دست زمانی موفق خواهند بود که به همه ساحت‌های تربیتی توجه داشته باشد و تک‌ساحتی نباشد.»

وی رمز اصلی موفقیت آثار مربوط به نوجوانان را پاسخگویی منطقی و علمی به پرسش‌های آنان دانست.

نجفی با بیان اینکه مجموعه «من یک دخترم» ‌مجموعه‌ای متین، لطیف و خواندنی است، ‌طراحی این مجموعه به زبان طنز و بیان غیرمستقیم را از نقاط قوت کتاب‌ها دانست و بر نقش‌آفرینی بیشتر انتشارات مدرسه در تولید آثاری از این دست که بتواند نیازهای جدی آموزش و پرورش را برطرف کند، تاکید کرد.

در ادامه از لوح یادبود این مجموعه و کتاب‌های سه‌جلدی من یک دخترم رونمایی و از زحمات ‌دکتر لیلا سلیقه‌دار در تالیف این مجموعه قدردانی به‌عمل آمد.

مجموعه مصور سه جلدی «من یک دخترم» مشتمل بر نه فصل در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه به نشانی www.enmabazar.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *