فرهنگ و هنر, کتاب

هشت حکایت از هزار و یک حکایتِ هزار و یکشب

انتشارات مدرسه ۸ حکایت از قصه های هزار و یکشب را در مجموعه‌ای به نام روایت نامه منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

«حکایت اسب آبنوس»،« حکایت مرد مرده» و «حکایت گوهر شب چراغ» عناوین سه کتاب از مجموعه روایت نامه است که توسط داریوش عابدی برای نوجوانان و جوانان بازنویسی شده است.

شاید کمتر کسی باشد که داستان‌های هزار و یکشب را نشنیده و یا آن را نخوانده باشد. این کتاب یکی از بهترین‌ یادگارهای متون کهن است که در واقع مجموعه آداب و رسوم و قصه‌های کهن مردم ایران،هند و سرزمین های عربی است و سرشار از نکات پند آموز و حکایت‌های آموزشی است. در این قصه‌ها همه طبقات مختلف مردم جامعه از پادشاهان، وزیران، بازرگانان و مردم عادی حضور دارند و حتی برخی قصه‌ها به زبان حیوانات در این کتاب آمده است. قصه‌های هزار و یکشب درباره پادشاهی به نام شهریار است که نسبت به زنان بد بین بود و هر زنی را که می‌گرفت روز بعد او را می‌کشت. تا اینکه زنی به نام شهرزاد وارد قصر او می‌شود و هر روز برای این پادشاه قصه می‌گوید. و عملا با قصه هایش مرگ خود را به تاخیر می‌اندازد و مجموع این روزها به هزار و یکشب می‌رسد.

کتاب«حکایت اسب آبنوس» با یک قصه دیگر به نام «حکایت حسن و مرد غریبه» ، کتاب«حکایت گوهر شب‌چراغ» با دو قصه دیگر به نام « حکایت جواهر فروش و گدای کور» و کتاب «حکایت مرد مرده» با دو قصه دیگر به نام «حکایت دخترک و سه گدای کور» و «حکایت رنگرز و سلمانی» همراه است.

این مجموعه سه جلدی در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه آن لاین enmabazar.ir و  پخش مدرسه به آدرس https://pakhshmadreseh.ir/ در دسترس شما مخاطبان گرامی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *